Академічна доброчесність в 6-А

 Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

Закон України «Про освіту»

Кожен здобувач освіти зобов’язаний дотримуватися академічної доброчесності, яка реалізується через такі компоненти:
  • самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для учнів із ООП враховуються їхні індивідуальні потреби та можливості). Індивідуальне завдання має бути виконано особисто школярем, групові завдання – лише визначеною групою учнів, без втручання інших осіб;
  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про результати власної навчальної діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
Порушеннями академічної доброчесності учнями визначено:
  • академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження та/або відтворення опублікованих текстів інших авторів без зазначення авторства;
  • самоплагіат – часткове або повне оприлюднення власних раніше отриманих результатів як нових;
  • фабрикація – вигадування даних чи фактів;
  • фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних;
  • списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
  • хабарництво – надання чи пропозиція щодо надання благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
  • вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання;
  • використання під час контрольних заходів непередбачених допоміжних матеріалів та/або технічних засобів;
    проходження процедури оцінювання результатів навчання замість інших осіб.
За порушення академічної доброчесності школярі можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
  • повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
  • повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Міжнародний день грамотності

День партизанської слави